Wiele rzeczy małych stało się wielkimi, tylko dzięki odpowiedniej reklamie! Refleksje po targach Beauty Days
Niedziela,
7:30. Pobudka. Wielu z was jeszcze śpi, odsypiając sobotnie szaleństwa… Ja od
rana działam. Jestem naładowana tak pozytywną i dobrą energią po targach Beauty
Days, że nie mogę dłużej spać. Nosi mnie… I właśnie dzisiejszy wpis
postanowiłam poświęcić targom, które jeszcze trwają… Ale akurat dziś –
trzeciego dnia – postanowiłam zostać w domu. Z ukochanym… Niedziela bowiem dla
mnie to czas dla rodziny. A że często w weekendy podróżuję biznesowo – jeśli
tylko mam możliwość pobycia w domu z M., zostaję. I tak też zrobiłam dziś.
Kochani,
chciałam napisać wam dzisiaj o targach. O tym, dlaczego warto się na nich
pojawiać zarówno jako gość, odwiedzający, jak i wystawca. Zwłaszcza wystawca!
Po
raz pierwszy postanowiłam (po 11 latach prowadzenia własnej firmy)
zaprezentować I.D.MEDIA na targach. I to kompletnie niezwiązanych z branżą PR,
branżą mediów. Były to targi fryzjersko-kosmetyczne. Ktoś by pomyślał, że
zwariowałam. Co ma wydawnictwo i agencja PR do fryzjerstwa.
Okazuje
się jednak, że ma, i to sporo. Że nasze pojawienie się na Beauty Days było strzałem
w „10”. Wróciłam wczoraj po dwóch dniach pobytu w Nadarzynie szczęśliwa i
zadowolona jak nigdy. Mnóstwo niesamowitych rozmów, nowych kontaktów, spotkań z
przyjaciółmi oraz … wisienka na torcie – koncert na żywo Edyty Górniak, która
dosłownie zaczarowała wszystkich. Owacje na stojąco!!!
Kochani,
targi Beauty Days pokazały mi, jak ważne są bezpośrednie kontakty i relacje z
potencjalnymi klientami. Oczywiście wiem o tym doskonale, często o tym mówię
podczas swoich wystąpień na konferencjach, jednak targi, a np. eventy, które
organizujemy jako I.D.MEDIA, IK czy LAW BUSINESS QUALITY, to zupełnie inna
bajka. Na targach nie ma przypadkowych osób. Pojawiają się firmy, marki, klienci,
którzy szukają konkretnych usług. Podchodziły do nas młode osoby, które właśnie
założyły nową markę kosmetyczną i szukają wsparcia PR-owego. Szukają promocji w
mediach. Nie mieliśmy na targach żadnej konkurencji, żadna bowiem inna agencja
PR-owa, nawet ta, która obsługuje topowe marki, które wystawiały się w
Nadarzynie, nie wpadły na to, aby pojawić się ze swoim stoiskiem. Mamy
zebranych 11 wizytówek do firm, właścicieli marek, które NA POWAŻNIE są
zainteresowane naszymi usługami.
Targi
to idealny czas na to, by zaistnieć wizerunkowo w sieci. Od samego początku
prowadziłam relacje na żywo, w tzw. trybie real time, wrzucając na bieżąco
zdjęcia na Instagram Imperium Kobiet, LBQ, I.D.MEDIA i swój prywatny. Podobnie
na Facebook. Publikowałam informacje o tym, kto nas odwiedza, jak wygląda
stoisko, co prezentujemy, jakie miłe sytuacje nas spotykają… Oczywiście
oznaczając miejsce, nazwę targów, nazwę agencji. I nagle wieczorem – po całym
evencie – wpadają nam jak szalone nowe polubienia, rośnie liczba obserwujących
nasze profile. Zaglądam z ciekawości kto nas zaczął „śledzić”, a tam wszystkie
najbardziej znaczące marki wystawiające się na targach!!! Ma to ogromne
znaczenie dla nas, ponieważ teraz, mając ich na naszym profilu, mogą widzieć,
co ciekawego robimy dla klientów naszej agencji PR i być może za jakiś czas
sami zgłoszą się do nas z zapytaniem o ofertę. Tak to działa…
Moje
działania promujące są także inspiracją… Firmy nas podglądające zaczęły nagle
wrzucać podobne zdjęcia. ☺
Firmy,
które miały obok nas stoiska, zaczęły obserwować, ile zamieszania i
zainteresowania w pierwszym dniu targów budzą nasze ogromne wazony z pięknymi
kwiatami (teraz wiem, że warto było w nie zainwestować, bo to dzięki nim ludzie
interesowali się naszym stoiskiem). W sobotę prawie połowa wystawców obok nas
pojawiła się z… kwiatami. :) Fajne uczucie być inspiracją dla
innych. Pamiętajcie, że piękne zaaranżowane miejsce jest niezwykle istotne!!!
Warto
dodać, że było nam bardzo ciężko stworzyć miejsce, które przyciągnie uwagę
zwiedzających. Nie mieliśmy darmowych kosmetyków czy darmowego makijażu,
którymi kusiły stoiska kosmetyczne. Nie oferowaliśmy konkretnych, namacalnych
produktów. Oferowaliśmy jedynie usługę, której nie można dotknąć, przetestować,
spróbować, powąchać… Poza tym na udział w targach zdecydowałam się w ostatniej
chwili, na kilka dni przed nimi, stąd nie miałam możliwości zwrócenia się do
firmy, która profesjonalnie zajmuje się budowaniem stoisk targowych. Nie miałam
czasu na zrobienie ogromnych plakatów, gadżetów reklamowych. Na szybko zrobiłam
jedynie małe ulotki i dwa roll upy. Gdy dzień przed targami zobaczyłam na
Instagramie fotki koleżanki z portalu Beauty Mission, która już w czwartek
ustawiła przepiękne stoisko, zaczęłam wątpić w sens swoich działań i
powiedziałam do M., że rezygnuję z udziału. Że moje stoisko będzie
beznadziejne, że wstyd będzie się pokazać.
M. powiedział wtedy słowa, które do
dziś pamiętam: „Kochanie, wystarczy, że staniesz przed stoiskiem ze swoim
pięknym uśmiechem i od razu pojawią się chętni, by z wami porozmawiać. Ludzi
przyciąga dobra energia a tej ci nie brakuje”. I w tym miejscu pragnę wam
powiedzieć jedną rzecz: FACET, KTÓRY WAS KOCHA, WSPIERA, MOTYWUJE I DODAJE ENERGII
– TO NAJWIĘKSZY SKARB!!! PILNUJCIE GO. DZIŚ ICH NIEWIELU. Mało bowiem który
facet znosi z godnością i radością sukcesy swojej kobiety. Przecież to zawsze
facet musi być najlepszy…. Jak widać są na tym świecie jeszcze mężczyźni,
którzy doceniają niezależność swoich partnerek, cieszą się z ich sukcesów i
dodają skrzydeł do dalszej pracy.
Po
słowach M. postanowiłam wstać w piątek rano po 5.00 i pojechać na giełdę po
świeże kwiaty. Stwierdziłam, że swoje stoisko przyozdobię tym, co kocham
najbardziej…. Naturą. Skarbami ziemi. Stwierdziłam, że jeśli chcę zwrócić uwagę
na swoją firmę, warto w to zainwestować. Pozyskany tam klient da mi więcej niż pieniądze
zainwestowane w kwiaty.
Czas
targów to także czas spotkań z przyjaciółmi. Nie sądziłam, że tyle osób zjawi
się na naszym stoisku ze stwierdzeniem, że przyjechało specjalnie dla nas.
Przyszły osoby, których nie widziałam rok, a z którymi np. tworzyłam 6 lat temu
Imperium Kobiet. Przyszły osoby, które znałam od lat jedynie z Facebooka i
nagle chciały poznać się osobiście. Przyjechała przyjaciółka, której ze względu
na moje i jej działania zawodowe nie mogłam spotkać od kilku miesięcy.
Spędziłyśmy wspaniały czas na rozmowach i wspólnym koncercie Edyty Górniak.
Targi
to czas inspiracji. Czas otwierania się na nowości. Na zmiany.
Targi
to czas, by pokazać, że twoja firma jest w dobrej kondycji finansowej i stać ją
na to, by być w gronie najlepszych. Komunikujemy w ten sposób, że jesteśmy
firmą uczciwą, godną zaufania. Pojawianie się na tego typu wydarzeniach jest
dowodem na to, że przedsiębiorstwo trzyma rękę na pulsie i dba o własny
wizerunek. Dzięki targom możecie poznać opinię innych klientów o waszych
produktach. Konfrontacja z opinią konsumenta jest dziś niezwykle ważna.
Obecność na targach daje wam również cudowną okazję do obserwowania konkurencji,
tego, co robią, co prezentują. Porównania jakości ich produktów z waszymi.
Międzynarodowe
Targi Fryzjerskie i Kosmetyczne Beauty Days to wydarzenie o charakterze
biznesowym i edukacyjnym. To ogromna szansa na poszerzenie kontaktów
biznesowych. Wczoraj
odbyło się bowiem wyjątkowe spotkanie Meet Beauty, na którym
pojawiło się ponad 300 blogerów i vlogerów z branży urodowej!!! Czujcie??? J 300 najbardziej wpływowych blogerów w jednym
miejscu!!! Mając pod skrzydłami naszej agencji PR marki kosmetyczne, nie
mogliśmy trafić lepiej. Iwona – moja prawa ręka, PR manager w I.D.MEDIA,
prywatnie moja przyjaciółka – uderzyła na tzw. łowy i szukała topowych blogerek
do promocji produktów naszych klientów. Oczywiście znalazła! Po weekendzie
ruszamy ze spotkaniami i budowaniem relacji z nimi.
Kochani,
mając własny biznes, nie możecie nie być na targach. Musicie się pokazywać z waszymi
produktami i usługami. Świat musi się o was dowiedzieć. Ja już wiem, że jak
tylko pojawi się kolejna okazja pokazania się na innych targach, wezmę w nich
udział. Wracamy z całą siatką ulotek, wizytówek, nowych kontaktów. Wracamy z
głową pełną pomysłów. Wracamy z nowymi followersami na Instagramie i FB.
WRACAMY
SZCZĘŚLIWE!!!
Na koniec kilka
cennych sentencji, które są moją motywacją od lat
„Prowadzenie
biznesu bez reklamy jest jak puszczanie oka do dziewczyny po ciemku. Nikt poza
nami nie wie, co robimy.” – Henderson Stuart
„Nie
możesz mówić, że twoja firma jest świetna, jeżeli nie jest świetna w PR i marketingu.”
– Polly La Barre
„Wiele
rzeczy małych stało się wielkimi, tylko dzięki odpowiedniej reklamie.” – Mark
Twain
„Daj
im jakość. To najlepszy rodzaj reklamy.” – Milton Hershey
„Potrzeba 20 lat, aby zbudować reputację i
zaledwie 5 minut, by ją zniszczyć.” – Warren Buffet
Komentarze
Prześlij komentarz