Zdjęcia, które wspierają Twój biznes! To dzięki nim Twoja marka stanie się widoczna!

- Zdjęcia na twojej stronie lub blogu to dla twoich czytelników lub klientów często pierwszy kontakt z tobą. Odpowiadają za pierwsze wrażenie, jakie na nich zrobisz. Od tego wrażenia z kolei zależy reakcja twoich odbiorców: to, czy klikną, przeczytają lub kupią. Dlatego to, z jakich obrazów korzystasz na swojej stronie, może mieć istotny wpływ na twój blog lub firmę. - pisze w artykule dla LAW BUSINESS QUALITY Justyna Kastyak, fotografka, właścicielka marki Uśmiech proszę! 



Dobre fotografie mogą pomóc Ci wyróżnić się spośród konkurencji, mogą posłużyć do zbudowania zaufania wobec Twojej osoby lub firmy, a także w istotny sposób pomóc Ci komunikować Twoją markę. Musisz jednak pamiętać, że punktem wyjściowym dla takiej sesji wizerunkowej/produktowej jest wartości, misja i charakter Twojej marki. Potwierdza to choćby Joanna Pokrzyk, moja serdeczna znajoma, marketingowiec z firmy Dietering.com, która mówi:

– Fotografia, niezależnie od tego czy jest portretowa czy produktowa jest nieodłącznym elementem kampanii wizerunkowej każdej firmy. Nieprzypadkowe jest powiedzenie „Jak cię widzą, tak cię piszą”. Na podstawie zdjęcia ludzie budują opinię na temat firmy i produktu, dlatego tak ważny jest wybór dobrego fotografa. Źle zrobione zdjęcie może skutecznie zniechęcić potencjalnego klienta do zakupu produktu. Ważne jednak, by pamiętać o misji danej firmy i poprzez fotografie umieć ją pokazać. Zdjęcia mają na celu skupienie uwagi potencjalnego Klienta na Twoim produkcie. Muszą więc być należycie przygotowane i zaplanowane.

Joasia dodaje: – Zdjęcie opublikowane w prasie, Internecie czy na bilbordzie ma za zadanie skłonić klienta do zainteresowania się danym produktem czy usługą. Nasza firma nie oszczędza na dobrych sesjach. Współpracując z wieloma gwiazdami, nie możemy pozwolić sobie na jakiekolwiek niedociągnięcia. Każda sesja przygotowana jest z odpowiednim wyprzedzeniem i zaangażowaniem nie tylko fotografa ale również wizażystów/fryzjerów. 

Karina Kondeja Wojtczak, założycielka marki Kumazu, której mam zaszczyt być twarzą i ambasadorką, mówi jasno: 

– W czasach Facebooka, Instagrama, Snapchata i innych przekaźników informacji opartych głównie na obrazie, już nie tylko profesjonalnym modelkom zależy na dobrych zdjęciach. Teraz każdy chce mieć takie. Mało tego – chce je pokazać wszystkim. Firmy decydujące się na prowadzenia profili facebookowych czy instagramowych powinny inwestować przede wszystkim w dobre, profesjonalne zdjęcia, których zadaniem jest przyciągnięcie uwagi i zainteresowania potencjalnych klientów czy nabywców. Z tego właśnie względu, jako osoba zarządzająca marką KUMAZU, w budżecie na reklamę zawsze mam zarezerwowane środki na super profesjonalną sesję zdjęciową i najlepszą ekipę – fotografa, wizażystkę, stylistkę. Na tym nie powinno się oszczędzać! Ponadto mam to szczęście, iż zgodziła się z nami współpracować PR-owo i wizerunkowo oraz ambasadorować marce Kumazu Ilona Adamska, profesjonalistka w każdym względzie. Jej doświadczenie zawodowe oraz profesjonalizm osób jakie dobiera do współpracy, gwarantują mi zawsze w pełni profesjonalne zdjęcia, które świetnie sprawdzają się budowaniu kontaktów z klientami oraz doskonale kreują wizerunek marki. Fotografia bowiem to świetne narzędzie do opowiadania historii firmy, produktu. Świadomie użyta, może przekazywać naszym odbiorcom komunikat o jej wielkiej sile. 



Jakie zdjęcia wspierają Twój wizerunek i Twój biznes? Na to pytanie odpowiedziała mi moja znajoma z Trójmiasta, Katarzyna Krajewska Turyczyn – fotograf, doradca wizerunkowy, grafik. Właścicielka agencji wizerunkowych Wysoka Szpilka oraz KKT STUDIO: 

– Na pewno te, na których wyglądasz „ładnie”! Ale to niestety trochę za mało. Profesjonalne zdjęcia są wielowymiarowe. Wspierają biznes i rozwój marki osobistej, realizują konkretne korzyści oraz są wsparciem i skutecznym narzędziem w drodze do wyznaczonych celów – biznesowych oraz prywatnych. Takie zdjęcie powinno zwrócić uwagę potencjalnych Klientów oraz stać się wyróżnikiem wśród konkurencji. Oczywiście, pozytywnym wyróżnikiem. Moda na posiadanie profesjonalnych zdjęć jest fazie rozkwitu. Świadomość w tym zakresie rośnie z dnia na dzień. Coraz więcej klientów oczekuje czegoś więcej, niż tylko „ładnego” zdjęcia. Wszystkie aspekty techniczne typu: dobra jakość, oświetlenie i ostrość wynikające z podstawowej wiedzy i współpracy z profesjonalnym fotografem są bezsprzeczne i oczywiste. Dzisiaj doświadczony fotograf jest również doradcą w tworzeniu całościowego wizerunku osoby fotografowanej. Zadaje pytania, poznaje swojego klienta, docieka jego potrzeb, wnika w charakter wykonywanej pracy. Dobiera lokalizację, odpowiednie atrybuty, podpowiada sposób pozowania, a nawet stylizację do wymarzonej sesji zdjęciowej. Jest wielowymiarowy, tak jak i zdjęcia, które tworzy. Wzbudza zaufanie i tworzy atmosferę, dzięki której w sposób naturalny powstają zdjęcia pasujące idealnie do energii, charakteru, wartości życiowych oraz zawodu swojego Klienta. I takich właśnie profesjonalistów polecam szukać na swojej drodze. Oczywiście nie należy zrzucać całej odpowiedzialności za stworzenie idealnej sesji na barki fotografa. To nadal jest i będzie praca zespołowa - Ty i Twój fotograf. Na pytanie: „Jakich zdjęć potrzebujesz?” nie odpowiadaj: „Nie mam oczekiwań, zdaję się na Ciebie, w końcu to Twoja praca, Ty się na tym znasz najlepiej”. W myśl filozofii świadomego budowania marki osobistej, przemyśl i określ siebie, a ta wiedza przyda Ci się nie tylko w kontakcie z fotografem, ale przede wszystkim z samym sobą. W momencie zetknięcia się dwóch tak bardzo świadomych siebie osób – sukces jest gwarantowany! A w tym przypadku sukcesem będą zdjęcia, które uwiarygodnią Twój wizerunek oraz spowodują wzrost zaufania wobec Twojej marki. 

Joanna Kruczek, projektantka ekskluzywnych torebek, nie wyobraża sobie prowadzenia swojego biznesu bez profesjonalnych sesji zdjęciowych, na które wydaje naprawdę spore pieniądze. Jest jednak zdania, że jeśli chcemy przebić się wśród konkurencji, możemy to zrobić właśnie poprzez obraz. Siłę fotografii. I nie możemy na tym oszczędzać.



 – Żyjemy w czasach kultu zdjęć. Facebook, Instagram, Twitter, Snap Chat to nie treść – to obraz. Taki przekaz najmocniej i najskuteczniej dociera do odbiorcy-potencjalnego klienta. Niepowtarzalnym jest znaczenie zdjęcia wizerunkowego w ukierunkowaniu naszej firmy, w toku jej rozwoju, w podniesieniu czy zaakcentowaniu jej prestiżu. Dziś to właśnie zdjęcia są… dźwignią handlu – twierdzi Joanna. 

A co z fotografią nas samych, czyli tzw. sesją wizerunkową, biznesową? Justyna Kastyak, fotografka, w artykule dla Law Business Quality napisała kiedyś: 

- Fotografia wizerunkowa to narzędzie budowania autentycznego wizerunku, a nie magiczna metamorfoza z sesji typu »beauty«. Nie musisz się więc obawiać, że współpracownicy nie poznają Cię na zdjęciach. Tego typu fotografia podkreśli mocne strony twojej marki i w atrakcyjny sposób pokaże to, co ją wyróżnia. Nie powinna być jednak traktowana jak narzędzie do produkcji wypreparowanych ideałów. Autentyczny wizerunek wzbudza większe zaufanie niż idealny. Jest bardziej wiarygodny, wywołuje żywsze emocje i sprawia, że marka, zupełnie jak człowiek, łatwiej daje się polubić.

Justyna dodaje także, że fotografia wizerunkowa nie musi być uniwersalnie ładna i podobać się wszystkim. Jej zadaniem jest przyciągnięcie uwagi konkretnej grupy osób – odbiorców Twojej marki. Dlatego wykorzystuje taką estetykę i środki wyrazu, żeby to tej grupy jak najskuteczniej dotrzeć. 

- Gdy dobrze znasz swoich klientów lub czytelników, to wiesz, co lubią, jak myślą, co jest dla nich ważne i z pewnością często korzystasz z tej wiedzy, planując różne działania. Jeśli wykorzystasz ją na zdjęciach, twoi odbiorcy na pierwszy rzut oka poczują, że działasz dla nich, szybciej ci zaufają i będą bardziej skłonni do interakcji – pisała Justyna. 

Prowadząc własny biznes, nie zapominajcie zatem o dobrych zdjęciach! To one sprzedają Wasze produkty. To one sprzedają historię Waszej marki. To one pokazują także to, kim jesteście! 

Pamiętajcie tylko o jednym: o autentyczności. Ona zawsze jest w cenie! 



Komentarze